15.12.10

Det börjar märkas att det är slutet, slutet på mina utlandsstudier för denna gången i alla fall. I måndags hade vi goodbye dinner med massor av utbytesstudenter. Alla tog med sig något som var typiskt för deras land eller bara något de kände för att ta med. Vi hade trevligt och åt och jag kramade många hejdå, människor jag troligen inte kommer att träffa igen. Igår så kom Carl och kramade mig hejdå, innan han flög till malta för julfirande, han kommer ju tillbaka hit för en termin till men då är inte vi här, gänget i flaten är ju inte kvar så även om man stannar är det lite konstigt troligen. Idag så åker Jennyann hem, henne hoppas jag träffa någon gång...hon bor ju trots allt bara i malmö. Astrid och Maria åker med idag, de håller på för fulla muggar och slänga saker, lite waste i minna ögon att man inte kan lämna saker som är i perfekt skick till nästa person. Vad hade det skadat om man lämnade en lampa, lite galgar eller speglar? Näe allt måste bort, så för min del blir det galgar som ryker, en handduk, en kudde och ett par skor som läcker in vatten.

Igår fick jag veta att man kan snaila in sina essays, ska gå och ta reda på hur det fungerar idag, men det var lite av en lättnad då jag insett att för att bli klar med allt innan måndag så skulle jag behöva dygna fram till dess och dessutom helst klona mig. Ja lite för mycket, så ska ta och försöka få in en, ha alla fakta klar för en annan och sen printa en sjuklig mängd articlar, bokkapitel etc innan jag åker hem. Men idag ska jag ta lite paus från plugget en stund och se om det finns biljetter kvar till pepparkakshusdekorationen i eftermiddag, ska även ta och köpa julklappar så jag har det gjort och slipper känna stressen över det med. Ja varför gjorde jag inte det för flera månader sedan?

Annars tills jag åker hem ska jag försöka njuta av att vara här, supa på lördag för sista gången med många och plugga järnet där emellan, Sista HR seminariet idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0