Paus från det virtuella

Det har varit lite dött här, ja lite som de mesta andra virtuella världen jag tillhör. Har för det första inte haft lust att kladda här, och för det andra inte haft tid. Tiden har jag istället spenderat med att umgås med min älskling, efter att inte kunnat "bara umgås" på tre månader och en hektiskt jul behövs lite ensamtid. Tog för första gången på länge tag i att börja läsa lite andra bloggar igen med, 127 olästa inlägg var det ju idag då. Tog sin lilla stund men många blev överhoppade och bara de viktigaste fick uppmärksamhet.

Sedan det dött här så har jag kommit hem till KALLA Sverige, ja det är så jävla mycket kallare här än i Newcastle. Fart mellan Jönköping-Stockholm-Ljungby-Traryd-Ullared-Jönköping. Ja trippen till Ullared var en av det bästa sakerna under julen, inte nog med att Niclas och jag köpte en del behövliga saker så fick jag hälsa på min nyaste och yngsta kusin. Lilla Malva, så underbart söt var hon. De andra tre var med underbara men det är svårt att tävla med en 4 månaders bebis.

Nyår vart lite kaos! Dagen innan var Angelica på besök så, Jag, hon, nicke, philip och ida var på Böfhaus, åt underbart god mat och njöt av sällskap. Sprit införskaffades och planerna för den 31 följde: Mat hos ida och samuel, sedan vidare till forsum och josefina. Det blev: kl 12 (vi skulle äta ca 3) ringer samuel, "ida mår inge bra, kan vi va hos er?". Vi hade KAOS!!! men på två timmar lyckades vi gömma undan skräpet och damsuga, damma, skura.. Ja det syntes knappt att det var kaos innan. Maten blev lyckad och vi begav oss mot festen, där det spelades charader tror jag det heter.. eller något, sjukt kul trots att vi var sämst. Tolvslaget kom och det regnade, LYCKAT! Men vad gör det då man har champange?

Dagarna efter nyår var det mer kaos än innan, diskberget växte sig större och det tog en hel dag att komma ner till sista saken. Philip flyttade ut och vi in i sovrummet, i måndags införskaffade vi oss en sängram! Helt underbart! Mellan nyår och sängramsinköpet var jag en pain in the ass, troligen. Jag hade två uppgifter som skulle in och jag hatade vi detta läget båda två så pass att jag var redo att hoppa från eiffeltornet. Men jag fick iväg dem, även om den ena sög mer än den andra.

Idag har jag lunchat med Angelica, sweet, och ägnar resten åt att slappa och drömma mardrömmar. Nästa vecka börjar livet på allvar igen och de är väl så dags att söka csn igen kan jag tänka mig. Be till gudarna att jag klarar sista terminen och att jag klarar lite nyårs mål, inte löften men mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0