Tesco

Måndag kväll = Vi äter tillsammans,
en trevlig liten sak som vi har bestämt att vi ska göra. Så idag var det min tur att laga maten, makaronipudding blev det
När jag gick för att handla på tesco insåg jag ganska snabbt att jag valt fel tid att gå dit
Det var sjuktligt med folk på tesco och nu snackar vi inte affär i storlek av maxi utan en i typ ica nära.
Vart man än vände sig så gick man in i någon. Inget slöshoppande här inte utan ta det man skulle och sen snabbt vidare. Men sen när jag ställde mig i kassakön hände de som är varje människas mardröm, eller min iaf.

Framför mig står en kille - 25 med ett 20 tal varor i vagnen. Han börjar plasera varorna på den lilla ytan innan kassören som börjar slå in varorna och packa ner dem i påsar. Under större delen av tiden frågar han hur mkt det kostar, detta pågår till kassörern säger att han är uppe i 34+ pund, killen tar då resten och säger att han inte ska ha det. Sen ska han betala med ett kort och då så funkar inte kortet, antingen något fel på det eller inte tillräckligt med pengar. Så då tar de bort lite saker och försöker igen, första andra, trejde och fjärde gången .. sakerna åker fram och tillbaka till se inser att kortet verkligen inte funkar och killen bestämmer sig för att betala cash ist. Han har då 30 pund och kan inte köpa allt och då står han en stund och diviverar över saker han ska ta bort och i slutändan efter 15 minuter slutar det hela med att han tar bort smirnoff flaskan! Jag var så arg att jag inte kunde prata, man borde vara förbjuden att göra så!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oja, de borde helt klart vara förbjudet att välja bort spriten ;)

2010-10-06 @ 20:30:02
URL: http://friidiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0