Thanksgiving

Idag begav jag mig efter en insats på gymmet till Gwen för att hjälpa henne med att fixa inför vår thanksgiving dinner. Skalade morötter och skivade dem, hjälpte även till att göra namnskyltar. Efter ett tag var jag dock tvungen att gå till mitt seminarie som började vid 13. När seminariet var slut passade jag på att sticka ner till tyne och köpa lite cola på tesco, man måste ju ha dricka till maten! Bokade även ett bord på Gusto till på söndag kväll när pappa och Anna är här. Sen stressade jag tillbaka då jag insåg att klockan var kvart i tre och jag skulle möta Jennyann på bron vid tre för att gå till Gwen och äta. Väl där tog det lite tid innan alla kommit och maten blev klar, samt funnit en sittplats åt alla. Men vid strax efter fyra så sa Gwen Grace och vi fick alla säga något vi var tacksamma för. Sedan efter lite snabbt organiserande så började vi ta mat och äta, och sedan åt vi i två timmar. När maten var slut så mådde de flesta som man bör, övermätta och belåtna samt med tanken, "jag-kanske-skulle-tagit-mindre?". Nu så där tre timmar efter ätandet slutade så känner jag mig lite mer lagom mätt.



alla fick göra sin turkey



The desserts - the chocolate cake



The food -the turkey



Jag försökte få med alla på bild, men lyckades inte riktigt

Vi var i alla fall
Sofie, Gwen, Jennyann, Florian K, Florian S, Jessica, Alicia, Mascha, Claudia, Alex, Luke, Josh, Kathryn, Gesine, Melanie, Rachel, Nick, Victoria, Paul, Emma och en som jag inte minns namnet på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0