19.11.10

Jag är nog inte helt frisk ännu, kan jag konstatera av att jag gick upp vid 8. Duschade klädde på mig, kollade på alla röda utslag jag tycks ha på kroppen. De ser ut som små finnar men tror inte riktigt att det är det, hur ofta får man det på armarna? och axlarna?. Men jag hade bestämt mig för att gå på lektionen. Sticker lite tidigare än nödvändigt till skolan för att hinna köpa en kaffe innan lektionen börjar. Går till klassrummet vi alltid är i på fredagar, det står "business law" på tavlan, vi har datorskärmar vid varje klassrum där det står vilken nästa lektion är, eller när det blir ledigt för "self-studying". Jag blir fundersam och tänker att de kanske har bytt rum, de hände ju faktiskt häromveckan med den andra kursen. Fram med mobilen, på med wifi och google för att komma till skolans hemsida. Loggar in och kolla schemat, jo visst fasiken står det att vi ska vara i det rummet. Går tillbaka, där sitter en annan kille som jag inte känner igen. Huuummm, frågar honom vilken lektion han ska ha, självklart den som det står på tavlan. Jag känner mig lost! Kollar på mobilen igen, ser att det står 11-12 inte 9-10.. silence in  my head! Fattar nada, men går hem igen och kommer på att jag nog aldrig haft en lektion klockan 9 på fredagar. Vart jag fick det ifrån kan man undra, nu sitter jag och kallsvettas som en gris och njuter av kaffen jag köpte, som förresten mest smakar mjölk.


Till alla er Nathalie och Niclas,... har ni aldrig hört talas om den "lättlagade och goda fruktkakan"?

1 Dl socker

4 Ägg

2 Dl torkad frukt

1 Tsk salt

4 Msk citronsaft

Nötter

2 Liter wiskey

 

  1. ta fram en mellanstor skål
  2. kolla wiskeyn genom att smaka, häll wiskey i ett dl mått och drick
  3. upprepa
  4. Sätt på elvispen
  5. smaka återigen på wiskeyn om den fortfarande håller kvaliteten.
  6. Blanda en dl smör i en stor skål lägg till 1 msk socher och visspa igen
  7. Kolla om wiskeyn fortfarande är god, drick en kopp.
  8. Schtäng av elvischpen
  9. knäck två hönor och schläng i schkålen med all torkad fjukt.....shätt på elvisspeningen
  10. om den fjuktade torken fastnar i sshkålen vrid loss den med en muvschreisel
  11. schmaka sen om wiskeyn är lka god
  12. shen shka du shila 2 dl schalt eller nått schånt det e inte så noga
  13. kolla wiskeyn
  14. shila citronhatten lägg till en mat....shed och så schocker eller nått va fan
  15. shmörj ugnen
  16. vrid kakformen på 220 grade, glöm ej att schtänga av elvisspen
  17. shläng ut schkålen genom fönstret och kola shen wiskeyn.....
  18. gå och lägg dig .....vem fan vill ha fjuktkaka

För er andra så glömde jag visst ett litet I i gårdagens inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0