New year

Nyårsafton började tidigt och jag och Niclas var uppe och handlade vid strax innan nio. Sedan bar det av hemåt mamma igen för att slappa/sova ett par timmar innan vi skulle fixa oss och bege oss till Anna och Charlie igen för att förbered maten. Jag hade satt upp ett schema för vilka tider de olika rätterna skulle serveras, vilket alla skämtade om senare mest på grund utav lite påhitt om att jag även satt upp ett schema för drinkarna. Vi började i alla fall med välkomst drink vid 17.30-18 tiden bestående av blåbärs glögg. Detta följdes sen av förrätt bestående av halloumisticks och toast med pharmaskinksdadlar. Ganska salt var det med gott enligt mitt tycke. Vi spelade lite twister medan vi väntade på att varmrätten skulle bli klar, denna serverades vid 18.30 bestående av potatis kroketter, kyckling, beanaise sås, kokta grönsaker samt sallad. När denna väl var avnjuten åkte drinkboken fram och det började blandas hejvilt. Vi drack någon shot som hette något i likhet med braindamage. Sedan en annan shot som var värre än den första och sedan lite drinkar. Efter ett tag så var det dags för efterrätt. Vaniljglass med amaretto, som jag och Emma visst hade lite väl roligt med visa portioner då de klagades på att det smakade för mycket alkohol. Sedan plockade vi fram monopolet och spelade tills klockan närmade sig 12 då vi tog på oss och begav oss ut för att skåda stadens alla raketer. Väl inne i värmen igen dracks det lite mer och vi avslutade monopol med att jag och Niclas vann! vilken superbra start på det nya året. Det finns nog inga bilder från festligheterna men så kan det bli ibland (ofta). Hoppas alla hade en superbra nyårsafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0