Första Advent :D

Idag är det första advent och man kan känna att julen närmar sig, både i affärerna och i skolan. Snart är det ju tentor igen, inget att se fram emot. Igår så tog jag tag i att julpynta för första gången på 3 eller 4 år skulle jag tro. Började tänka bakåt varför jag inte julpyntat. Ifjol så orkade jag inte när jag kom hem till mamma, året innan orkade jag troligen inte heller, året innan dess hade vi precis flyttat då så julpynta var inte ens att tänka på. Så möjligen året innan dess hadej ag julpynt uppe. Det hela blev en överraskning igår när jag öppnade lådan och såg massa saker som jag inte ens visste att jag ägde, Men hursomhelst så lyssnar jag på julmusik och har tänt första ljuset nu.

I fredags kom pappa, Hugo, Malin och Osvald upp hit och vi gick på Ikea, nej förresten vi sprang. hade bara en timme till att gå igenom allt och det tycktes gå bra till en början men sedan kom vi till lampavdelningen och pappa fick ett samtal och vi blev fast. Sedan skyndade vi oss till SF för att se New moon, lite sämre än jag hoppats men ändå okej att se. malin lackade på pappa som suttit och ojat sig filmen igenom, en tjej som glömt stänga av mobilen och störde alla. Sen hade tjejerna bakom oss tydligen julklappsutdelning mitt under filmen, vem fan förstör filmen så? Lite thai mat och borrning senare åkte pappa och bröderna hem och Malin stannade.

Malin och jag har haft en sex and the city helg, eller Malin iaf.. jag har varit lite productiv undertiden hon har kollat igenom sesong 1,2 och nästan 3. Jag städade "sovrummet" och garderoben och sedan flyttade vi in sängen här så att nu är det en lite större utmaning att ta sig till soffan från sängen, och äntligen så har jag en ordentlig garderob att ha mina kläder i! Vi var en sväng på A6 med, för min del blev det ett linne en klänning/typ och ett par supersnygga skor.

 

Nu har syrran åkt hem och jag ska ta tag i mitt vardagsrum för att sortera kläder som är användbara eller ska tvättas, har tvättid ikväll. Sen hade jg velat träna idag men tror inte det blir av, har ont i halsen. Så jag får tjocka mig med choklad och chips, någon som vill joina?


Kommentarer
Postat av: Frida

Herregud, du nöjer dig inte med att julpynta hemma utan även bloggen får en förvanling.nån går verkligen ALL IN!

Känner att allt ditt julpyntande väger upp min icke befintliga julstämming här hemma. det enda juliga jag äger är 1 tomte o den ligger fortfarande längst in i garderoben.



Men tjusig förvanldling. puss :)

2009-11-29 @ 21:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0