press conference

Sitter i skolans "cafeteria" och har skrivit ner vad jag ska säga på våran redovisning som börjar kl 10.30, hade mina funderingar i morse på att inte komma eftersom jag har ont i halsen, feber, huvudvärk och nästäppa. Men sen kom tanken att om jag inte kom idag så skulle jag bli tvungen att skriva en uppgift istället och då kändes det som att det skulle vara lättare att ställa sig och prata i max 3 minuter. Hur svårt kan det vara? iaf som har jag precis drukit en kopp te så halsen är lite bättre, tar inte livet av mig varje gång jag måste svälja.

Två dagar kvar innan allt är över för den här terminen, har tenta på lördag, hoppas på att den kommer att gå bra. Handlar om databaser, typ primary key, foreign key, DDL, SQL domain, view och massa andra concept, sen ska man kunna göra ER modeling med, och skriva en massa SQL satser,

typ:
Select Name, Phone, Adress
From Teachers
Where Name = "*a" or "b*"
Group by Name

Snart är det över iaf, skönt som satan, Sen kommer sommaren och sommarjobb och resor till niclas, med niclas, och förhoppningsvis galna saker med massa andra människor.

Nej nu ska jag leta upp min grupp och se om någon vill lägga till min del ipower pointen eftersom ja inte har ett fungerande sådant på min dator. suuuugit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0