En vecka i Jönköping

Någon dag efter det att jag haft filmkväll med skogsmulle så bar det av till Jönköping igen för att få fart på pluggandet och motionen. Hade så mycket saker som skulle med upp att jag inte visste hur, tillslut blev de till att fråga om jag inte kunde få låna pappas bil, som han ändå inte använder och som han ska skrota i mars :(. Iaf fick jag självklart låna den och åkte till min älskade lägenhet, min underbara säng och en jättebra lägenhetspolare. hehe pierre var även där när jag kom.

GI-metoden
Efter att ha börjat året så fruktansvärt dåligt med att ha hunnit med tre besök på donkan innan 3 januari var slut beslutade jag mig för att nu jävlar skulle jag bli av med de där förbannade extra fettlagret som täcker min kropp. Angelica hade ungefär samma tankar och hade blivit inlurad av tanja på GI-metoden. När man bor ihop är de lätt att påverka varandra och vips så var Zophie också med på GI noterna. De första dagarna var hårda, sockersuget är min värsta fiende. Men ju mer tid som gått desto mindre sötsaker lockar, fast att se folk på tv är godsaker är än för jobbigt. Har även gjort en till förändring från i fjol, eftersom jag slarvade bort min kalender i somras så fick jag köpa en ny när jag började skolan, men sedan kom min älskling tillbaka <jag hade glömt den på sommarjobbet tillsammans med lite annat> och då hade jag ju två! så nu används den ena till att vara matplaneringskalender. När man i förväg har planerat vad man ska äta minskar impulsköpen och där med mindre snabbmat som pizza och donkan. Ska vara fit for fight när badsäsongen kommer iår!

Första Friskis Försöket
Ja dagen efter att jag kommit till jkg och efter en dag i skolansgrupprum begav jag och angelica oss för att träna på friskis. Vi kom dit vid 5 och såg oss omkring, de var som en butik under mellandagsrean Folk över allt! Men hade vi kommit dit kunde vi inte vända i dörren. Vi begav oss in i djunglen av människor för att hitta ett ledigt skåp i omklädningsrummet. Sedan ut bland träningssakerna, vi ville springa lite men ack, alla löpband var upptagna. Jag som dessutom längtat efter att få provspringa mina nya gympadojjer. Vi satte oss att cykla en stund och de tog inte mer än 3 minuter innan jag gav upp det < finns de något tråkigare än att cykla på en stillastående cykel> Istället blev det tio minuter på roddmaskinen, armarna dog efter att inte ha används på länge, fortfarande inga lediga löpband. "ne nu går vi hem" blev orden istället för ska vi träna mer? De tog ungfär 40 minuter från de vi kom till vi gick. ALLA HADE GETT NYÅRSLÖFTET ATT KOMMA I FORM IGEN!

Research boken
Eftersom jag inte läst så mycket på jullovet hade ungeför 450 sidor kvar i boken, och jag ville ha läst den innan vi började med vår uppgift så de blev till att plöja hundra sidor per dag, och lyckades nästan har nu 2.5 kapitel kvar. Dock var vissa kaptiel mer roliga än andra men fy fan för denna kursen!

Cp-Uppgiften

Ja som sagt efter att ha plöjt större delen av boken kap 1-11 så gav vi oss på uppgiften och insåg snart att detta inte var en rolig sådan, dessutom verkade den vara helt förbannat cp med. Men efter att ha försökt börja med den i tre dagar och försökt göra allt annat som fanns att göra för att slippa så lossnade de lite. Igår blev vi klara med lite och tills ikväll ska jag ha skrivit om analyseringsprocessen, hehe grounded fucking theory. instruktionerna till uppgiften är vaga, och ett mail eller två kommer nog att ha anlänt i vår kära lärares inkorg innan måndag. En fördel dock är att innan jul så kickade jag och angelica två av vår grupps medlemar. dvs 50% av gruppen. Nu i efterhand kan jag inte känna att vi kunde gjort något bättre, för hade vi skullat stämma träffa med dem med nu innan måndag fy fan va svårt de hade varit. Kan ju även förtälja att många andra grupper inte ens har börjat på uppgiften än så jag undrar hur de ska klara deadlinen på måndag eftermiddag.

Pepparkakshusen
ja efter att ha tjatat på angelica i några dagar om hurvida vi inte kunde slänga ut de dammiga pepparkakshusen gick de äntligen i backen den 14 januari, alla våra fina små hus. Angelica fuskade även lite med sin gi-diet genom att nallat på en huskant, efter att ha konstaterat att första lilla biten inte var god var hon tvungen att testa några till små bitar, vi skulle kunna säga att de var reserach, och för att testa att teorin " pepparkakshus som stått en månad är inte goda" måste man ju testa flera gånger innan man kan säga att den stämmer :S.

Ikea
har i år hunnit vara på ikea två gånger först med angelica, då vi avklarade ikea + A6 på 1 ½ timme, då utdraget. Sedan med mamma och systermin, vi åt lunch på ikea och min syster spendera en 2000 kr på diverse föremål till hennes och Charlies lägenhet. Sedan skjutsade jag in dem till högskolan för att de skulle gå på någon teater som hlk hade. efter många timmar kom de till  min lägenhet och jag bjöd på mat.

Rosenlundsbadet och första cykelturen för året

På tisdagskvällen bestämde Angelica och jag oss för att vi på Onsdag morgon skulle till rosenlundsbadet och simma. Mycket riktigt kom vi dit och de var vi och alla äldre damer i 70års åldern där + den helt okej snygga badvakten <är de ett krav att badvakter ska se bra ut?> Vi tänkte simma 2 km men efter en slutade vi, varför? Angelica ville inte mer och mitt knä gjorde satan ont. Tillbaka till lägenheten och åt lite mer frukost sedan cyklade vi in till skolan 6.5 km jag var död efter ca 2 så sen var de bara att trampa på. Att cykla hem senare gick lite bättre dock stjekade mitt knä ännu mer ju mer de anstängdes.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

glöm bara inte att man inte ska hålla på med GI mer än 14dar 3 veckor!! ses ikväll:)

2009-01-17 @ 09:59:23
URL: http://nathalieee.blogg.se/
Postat av: Angelica

jag tycker min pepparkakshusresearch var väldigt viktig!!;)

2009-01-18 @ 13:38:26
URL: http://iccas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0