hemma hos mamma bra men i jönköping bäst!

Ja nu vart man hemma igen efter att ha farit runt en del, vart rätt sleten igår kväll när vi äntligen landade i min säng. Niclas då fick ju vänta ännu en dag att komma hem till sig då jag övertalade (väldigt lätt) honom om att sova hos mig ist. Men överlag har de varit superkul att träffa alla.

Tisdag- den dag vi tog bilen ner till min pappa och träffade störredelen av pappas familj, vart väldigt skumt att sova där med niclas, lite svårt att förklara men eftersom vi brukar vara hos mig eller honom så är de konstigt när de helt plötsligt är hos päronen igen, man bestämmer liksom inte. man blir lite "barn" igen.

Onsdag- en promenad upp till ÖoB för att sedan trask upp till min mamma, hade wiggo med oss och just då vart han urgullig och morrade inte de minsta. Katterna hemma hos mamma tyckte dock inte lika mycket om honom och reste på nackhåren när de möttes. Hos mamma skulle jag slinga syrrans hår men nattis kom över och fixade de, sedan vart de en tur ner till tandregleringen som satte in första delen på tandställningen som är helt åt helvete när man ska äta, fast man vänjer sig så småningom. Tillbaka till mamma och laga sushi till syskonen mina. Fy va med sushi de gick åt. Lagom hemma hos pappa igen vart vi slut och däckade i sängen.

Torsdag - upp tidigt och ännu ett besök i den kalla duschen, min pappa renoverar badrummet så duschen är nerflyttad i källaren där de inte finns värme, vattet var iaf varmt. Sedan åkte vi till växjö för att gå på DAG X och sno godis och pennor. Vid 13 gick tåget och efter lite strul med biljetterna fixade de sig bra och resan mot el stockholmo började. Eftersom vi åkte X2000 gick de fort, fast ändå för sakta för jag var uttråkad efter att vår film var slut och de vart för kort stund för att starta en ny. När vi väl vart framme kom niclas papi och hämtade våra saker på stationen och vi åkte till burger king och käkade, sedan vidare för att niclas skulle repa med sitt band (spelning på fredagen).

Fredag - dagen som bara försvann??? jo de vart de den gjorde, vi vaknade eller niclas typ släpade mig ur sägen vid 11 för att sedan åka in till stan vid 15, skulle träffa hasse basse vid 16. Blev grymt avis på hans lägenhet!! en tvåa/enochenhalva vid odenplan i sthlm, hur lyckas man??? dessutom vart den helt nyrenoverad. lyxigt som satan med diskmaskin!!! Hans visste inte vad vi skulle hitta på på kvällen och de var kul att se honom så frågvis. Jag var lite nervös att han skulle baila om han visste vad vi skulle göra så inget fick han veta förrens vi var framme. Vi skulle nämligen lyssna på när niclas spelade. Musikskolan tror ja de var som arrangerade så två band spelade på "rockclubben" först ett band som jag tyckte vart bra utom sångaren, hans skulle passa bättre som musikalartist. Sedan de bandet niclas spelar i då. mer min musiksmak. Efter de tog vi en drink på något ställe och sedan bar de av hem för att sova.

lördag - åkte vi in till stan och shoppade lite. ett par nya jeans var, en halsduk till mig och lite bucher. Sedan hem och byta om och bege sig till niclas morbrors 50-årskalas. mkt trevlig tillställning där de flesta blev lite berusade.

söndag - promenad hem till niclas farmor och farfar där vi fick bullar och cola, och lite frågor om vart niclas lockar tagit vägen. Sedan hem och käka för att sedan åka in till stan och hoppa på swebuss express och komma hem till underbara jönköping.

man tror att man ska vara pigg efter semester men ikke, man är ännu tröttare för att man hela tiden flyttar på sig och dessutom inte lever i vardagen. Men trevligt har jag iaf haft det, men nu ska jag packa och kila iväg och hämta mitt paket med nya kursböcker, sedan möta nicke vid maxi. lungt ochlite plugg ikväll gissar jag,...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0