Första inlägget!

Ni kanske är många som undrar varför man döper sin blogg till kamomillastad, en barnberättelse. Men jag har en väldigt bra förklaring till detta. Det hela handlar om att flytta hemifrån för att börja plugga på en skola som ligger lite över en timme från mitt föräldrar hem. nämligen i jönköping, här läser jag på IHH på ett program som heter BBI.

Där stod jag den 18 augusti kl 8.50 och väntade på att klockan skulle bli 9.00, efter att ha spenderat en hel sommar inom vården var det ganska skönt att börja på högskolan, en miljö som kändes mer som vanligt. Och efter att ha arbetat tio dagar i streck och sen festat och flyttat var allt ett enda stort kaos. Men i alla fall så stod jag där och precis som de flesta andra så kände jag inte en annan själ, och stod därför och spanade efter människor som såg ut att tillhöra den kategorin som jag tycker om att umgås med. Det såg mörkt ut under en bra stund och minuterna kändes som timmar, till slut klockan 9 ställer sig en tjej mittemot mig, en tjej som ser ut att passa in i kategorin. När läraren öppnar dörren går vi in och jag sätter mig jämte henne och vi börjar bonda, det funkar fint. Hon heter Catrine, och kommer från vancouver i kanada, hennes mamma är svensk och hon har svenskt medborgarskap men talar mycket dålig svenska. Jag tycker om henne, hon och jag skulle komma bra överrens tänker jag. Så vid 5-10 över nio slår läraren på power pointen som säger "Welcome to the BBI progame", och Catrine säger då: är inte detta sal nummer B4065, NEJ!
Den människa som verkade vara min typ är i felklassrum, smyger sakta ut och kvar sitter jag med 20 killar från alla andra länder än sverige. Hur kul kändes det, inget illa ment till utländskarna, men killar, jag ville ju hitta i alla fall en tjej att umgås med. Sen efter en lång och tråkig introduktion var det dags för lunch på innergården, där allt var ett stort kaos och vi senare fick lära känna våra faddrar.

Asterix & Obelix
alla BBi studenter, vilket är ca 60 stycken tillhörde team A&O, med några mycket trevliga och snygga manliga faddrar. Våra Faddrar hette, Pierre, Henrik, Samuel, Jonas x2, Andreas och Niclas. Tror jag fick med alla där :P Deras uppgift var att ta han om oss nya, visa oss runt lite i jkg så vi skulle hitta till tillexempel systembolaget, akademibokhandlen och lite annat smått och gått. De fixade även förfester åt oss så vi hela tiden hade någonstans att festa. Sen visade de oss till festerna och även hem från dem, eftersom vi hade två nyktra faddrar hela tiden (nästan iaf).....vår inspark ordnades av

Sexkreation
våran fest kommitee typ, de ser till att det händer saker och så att våran inspark blir jättebra. Ju mer naket desto bättre är ungeför det måtto som stämmer in på denna underbara sektion, då vi tävlat och haft dem som dommare. Sexkration består av några typ 10 tal olika studenter och en sexmaster. En annan sektion som finns är....

JSA
våran egna student organsisation dit vi kan föra fram våra budskap så att saker och ting kan förändras, om det är någon lärare vi är onöjda med, eller om det finns andra klagomål. JSA är bara på vår underbart fina skola, om ni kommer till jkg så är det den vita byggnaden inom högskoleområdet, dvs den rundade. förutom vår egen finns ju även...

Jönköpings studentkår
som har hand om andra saker, tex om du har bostadsproblem och en massa annat. studentkåren driver även studenternas pub och klubb, akademien. som ligger i tändsticksområdet. En pub/klubb med tre dansgolv, billig öl/cider och massor av studenter i overaller. Dessa underbara overaller!

man kan ju då ha en grön i sin ägo som är den bästa, och självklart bärs av ekonomerna. sedan finns det de lite sämre tex, gula=teknikerna (som lever i sina), röda= pedagogerna, blå= kommunication, vita= hälso eller lila= ?, sedan finns deet ju självklart lite regler angående dessa, man får inte tvätta dem, så vida inte ägaren är i den, man får lov att byta vänster ben om man har haft intima saker med varandra, liknande med vänster ben, dessa overaller får man ta på sig efter att man har svurit overall eden. Som man gör någon gång under....Insparken

Måndag 18/8
förutom det ovan nämnda så var detta första partykvällen av 6, vi drog på oss finkläder och minglade med lärare och lite annat folk, efter ett tag drog vi hem till fadder jonas med den mest fantastiska utsikt över vättern. Där vi enligt kristentradition med nattvard blev invigda i BBI familjen. Senare drog vi till Big Bongo där nollorna försvann en efter en utom tysken och björn som tyckte att festen skulle börja när den slutade. Vart Oskart tagit vägen visste ingen förrens dagen efter då förklaringen löd, "jag spydde på golvet och blev utsläng"

tisdag 19/8
lite trötta men ändå på G kom vi till skolan och skulle ha lektion. vi väntade och väntade tills det till slut kom upp några faddrar och sa att vi skulle ut och leka ist, ibland misslyckas skämt ibland intte. I alla fall hade det varit bra att säga till lärarna om att man ville att de skulle hålla i fejklektioner. Så att vi hade fått gå och blivit skrämda för livet. ett skämt däremot som fungerade var det som vi råkade ut för på måndagen då en kille i de fulaste byxor jag sett på länge snubbler jämte mig och angelica, och sen börjar fråga oss om vi gillar programering. ÖÖÖHhh va? hur ska vi veta det innan vi ens börjat. senare på big bomgo hade han verkat jättefull och klängt på angelica. Nu på tisdagen så när det var dags för förfest hade vissa redan börjat de hade visst varit på St. Tropez. och sprutat champange påvarandra. Vi som inte gjort det var blev bra packade ändå av ölsplandet hemma hos vår fadder och fejknolla, jonas. Där vissa hade det svårt med kordinationen när reglerna innebar att man skulle donka huvudet i bordet och sen ställa sig upp och marchera. Någon spydde visst i sängkamaren.......sedan bar det av till Centrum, där det dansades och var blomkransar och stråhattar som gällde, vissa hade vist mer trevligt än andra.

Onsdag
Hade vi en fruktansvärt tråkig introduktion till den akademiska världen, vi satt i kinnarps arena i flera timmar och frös och väntade på att något kul skulle hända, det gjorde det vid 5 tiden då den enda roliga föreläsaren snackade, Det var en engelskman som hade bott i 12 eller 15 år i sverige och förläste om att vi svenskar anser oss vara så jättenormala,trots att vi har våra mest egensiniga saker, som att komma i tid, frukostfilngspaket där hela matspjältningssystemet finns med det. vi skrattade en hel del under denna människas tal.  jag åkte sedan hem och tog fram ett rosa lakan som jag stoppade i väskan, efter det åkte jag in till skolan och mötes av mina faddrar som stod i toga.

hur man ska propert sätta på sig den, eller väljer men en med slap version och bara virar lite :P

Det var en väldigt intressant kväll som jag kortfattat kan beskriva med denna mening:

hambugare-kullerbytta-1an-gnuttcci-90cm-godmorgon


Torsdag :P
var det lite jobbigt att stiga upp, hade ju nu varit fuller ett tag, tur och väl hade vi inte jättejobbiga saker. vi skulle bara simma i hamnkanalen, strippa, dansa och få tag i en jävla massa konstiga saker,  däribland fejkleg vilket vi hade 3 stycken :P dock blev dagen jobbigare senare då det var dags för Capsning.  Dåblidde jag mycket fuller. och efter det var det dags för fulsittning,som vi inte minns allt för mycket av. sist så var vi på kåren och tog en tiquila shot.

för er som vill veta vad CAPS är http://www.studentkaren.se/speak/caps.htm

Fredag
SWE-party, beskriver kortfattat

Bad-öl/cider-1400-dj-skumparty-sumobrottning-skitkul

Lördag
hade vi vår finsittning. där BBI represtenterades av 5 personer. inga faddrar var med. det var dessutom ganska trisst för alla var låtsas fina i kanten, fulsittningen var betydligt rolgare. så vid 10 tiden drog vi till kåren ist. där det tog sjukliga tider att beställa eftersom att de var för få personer i baren. sen träffade jag en lite förfuller elin som spelat donkboll. Så jag hjälpte henne hem tillsammans med en kille..XD

Söndag
kom som du är------> i pyjamas, jominsan det gjorde folk. att de bara vågade tänkte jag. stora hotellet i jkg och i oyjamas.  det var då så att säga brunch, som dock inte var särskillt tillfredställande för mig som var allergiker eftersom de inte hade något alternativ till pannkakor. så de blev lite ägg och korv. sen gick jag hem och njöt av att inte göra något.

detta var en hel inspark. och om ni nu undrar hur det var med kamomillastad, så lyder förklaringen följande. jag kunde som barn inte städa mitt rum om inte min mamma var där inte. jag kunde inte hålla konsentrationen tillräckligt länge. så då började jag lyssna på sagoband. om ni inte kan gissa så blev min favorit snabbt kamomillastad. och eftersom min mamma inte kan vara i mitt rum på 14 kvm varje gång jag ska städa så får jag plocka fram detta band. frågan är väl mest hur länge jag ska lyssna på det.... hinner ju igenom det en 3-4 gånger varje städning :P













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0