butterflys in the sky

Det är kallt, det är kyligt
vinden viner och regnet öser
det dundrar och knastrar
jag vaknar med ett skrämt uttryck
ser mig omkring
ensamheten är slående

regnet övergår i hagel
det träffar fönsterrutorna som kulor
det går inte att sova mer
tiden står stilla och allt känns som en evighet

det är fortfarande mörkt
i blandningen av regn och hagel ser man små ljusglimtar
det är lampor på kolonin nedanför
det låter som att rutorna ska spricka
men jag kan inget göra

jag kryper än längre ner
djupare in bland mina täcken
där är det varmt och skönt
tiden står fortfarande stilla

knastrandet minskar
dundrandet slutar
jag somnar om
när jag tittar igen skiner solen

en himmel så blå
en skog så tråkig
en värld så ensam
jag betraktar den från min trygga säng
önskar det vore bättre



Hehe nu fick ni ett smakprov på min dåliga skrivar sida, men de var så det kändes i morse...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0