Så var det över

Efter en vecka i ljungby med massor av familj och flyttning bestämde niclas och jag oss för att det fick vara nog så vi tog vårt pick och pack och begav oss tillbaka till våran älskade lägenhet. Det kändes som att ordspråket "borta bra men hemma bäst" stämde väldigt bra då vi båda kände en lättnad över att äntligen vara hemma. Vi var så trötta efter allt att vi igår bara kollade på film (shrek3, batman begins och simpson the movie) och spelade age of empires. Att niclas utrotade mig i det senare fick mig att skrumpna ihop och tjura en stund. Vi var även så lata att det inte blev någon kvällsmat lagad utan som tur var hade vi orkat pallra oss till willys och köpt lite bröd.

Idag var vi ungefär lika sega och vaknade första gången vid 9 för att gå upp och ta ett glas vatten och sedan traska rakt tillbaka till den varma underbara sängen. Vaknade nästa gång strax innan 12 och kände då att det kanske var dags att ta tag i sitt liv och gå upp. Fixade en macka till frukost och bestämde mig för att sticka till A6 och spendera lite pengar. Eftersom Niclas var för seg fick jag åka dit själv, men då fick jag även bestämma allt själv om vilka saker vi skulle ha. Hehe, det blev en del saker. Dock inga kläder eller sånna roligheter utan bara till lägenheten, vi har nu fått upp gardiner i alla fönster och dukar på borden :D. Även toan fick nya handhandukar, då vi har brist på dessa. Så anna nästa gång du kommer kan du få torka händerna med. Nu har vi kollat på batman the dark knight och jag funderar på att gå och sova. Tänkte att jag skulle få lite gjort imorgon.

En kul sak i förra veckan var när vi var hos mina kusiner och vi kom in på att prata om "skalkar" och alla skrattade åt att min kusin inte åt de som liten. Efter en stund frågade niclas var det var, tydligen använder man inte det ordet i stockholm. Så om det finns fler där ute om missat vad det är kan jag berätta att det är (hård) kant av bröd eller ost, bröd i det fallet vi skrattade åt. Nu blev det långt igen men men så är det ibland.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha nej jag har då aldrig hört skalkar? :P brödkanter brukar vi säga!!

2010-04-06 @ 11:38:41
URL: http://iccas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0