Bra där Zophie!

Denna veckan har jag haft en del bra där Zophie stunder som jag tänkte dela med mig av, de var mest frusterande för stunden men sedan efteråt lite roliga kanske.

Buss resa hem

En dag i veckan tog jag bussen som vanligt mot mitt hem, på vägen kom jag på att jag skulle handla. Det finns ett Willys precis där jag bor men jag brukar hoppa av på hållplatsen efter för att det är lite lite närmre hem till mig. Så vid hållplats österängs skolan kom jag fram till att jag skulle handla och tryckte på knappen så att den skulle stanna på nästa hållplats. Någon gång på något sätt under de 400 meterna mellan hållplatserna försjunker jag in i lite andra tankar som jag sedan väcks ur då bussen lämnar den hållplatsen jag skulle av på! jag fick helt enkelt åka en hållplats till och gå tillbaka. Bra jobbat.

Bädda sängen
I fredags så hade jag tvättid klockan 7-12 men lite seg som jag var så orkade jag mig inte ur sängen förrens vid 8 så tvätten var i maskinen runt 8.30, nej jag glömde inte tvättmedel eller färgade allt i en färg men däremot förflöt dagen och fram mot kvällen hamnade jag som vanligt på soffan och var för trött för att ta mig därifrån. Det tog ungefär 2.5 timmar innan jag äntligen lyckade ta mig upp och började vandra det två-tre meterna mellan soffan och sängen för att upptäcka JAG HAR INTE BÄDDAT I NYA LAKAN!!!!!!!!!! första tanken var, jag sover på soffan...näe jag måste bädda.

Old couple
Sen kan jag väl nämna paret jag mötte på bussen igår kväll, en kvinna sätter sig mittemot mig och gubben sätter sig på halva mitt säte (satt på handikapp platsen) så frågar hon om jag inte tycker han är lik tomten, jo lite säger jag på näsan. Det är för all öl han druckit som han är röd om näsan säger kvinnan. Mannen säger då ja det är det men det vet väl inte du hur det smakar.... Jo säger jag, jag får ju faktiskt gå på systemet. hehe gissa hur deras miner såg ut när det insåg att de gjort bort sig.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Att drömma sig bort på bussen är inte bra (talar av egen erfarenhet), gör man det för länge vet man aldrig vart man hamnar xD Fast lite intressant kan det ju också vara att upptäcka nya delar av staden ;p

2009-11-01 @ 21:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0