Klagobrev

Idag är jag arg, arg på min familj. Arg på att min syster bara bryr sig om roliga saker, som att vara med kompisar, sola, glassa och så vidare. Att hon i flera veckor lovat att hon ska städa de förbanade toaletterna verkar inte bekymra henne det minsta. Förra veckan skulle hon gjort det i torsdags, men sedan åkte hon till öland på onsdag eftermiddag. Då lovade hon att göra det på söndag, men ikke så nicke. I söndags mådde hon dåligt (kanske bakis?). Iaf skulle hon göra det på torsdag eller innan dess.. de är nu torsdag kväll och hon har inte gjort det ännu. En annan sak hon lovat att göra är att plocka undan den hög med saker/kläder som upptar en hel fåtölj. Sedan kan jag gå vidare en på saker hon har lånat och inte lämnat tillbaka eller tagit utan lov. ja fakiskt så finns det en hel del saker att störa sig på hos min syster. Men det verkar inte bekymra henne det minsta, då hon bara säger åt mig att sköta mitt eget.

För att gå till nästa person i skaran som retar mig idag har vi min lillebror som i två dagar nu har suttit vid datorn hela tiden (utom när jag tvingat ut honom för att fixa käk). Igår var det strålande sol och han kunde mycket väl ha spenderat dagen vid badet med polarna istället för framför dumburken. Sedan idag satt han med hela dagen och inte kunde han som varit hemma hela dagen tänka sig att plocka ur diskmasikenen, nej de ska jag som jobbat hela dagen göra. Dammsuga har inte heller funnits i tankarna, fast att han ska göra det. Till och med våra underbara stackars katter har han glömt bort att mata, eller ens lägga märket till att den ena har varit inlåst i uterummet sedan igårkväll, hur kan detta ske?

Den tredje irriterande personen är ingen mindre än min pappa, som är så barnslig att bara för att han inte vill prata med mamma vägrar han att svara i sin telefon om vi ringer i från hemtelefonen hos mamma, väx upp! Sedan finns det även olika regler som gäller honom och som gäller mamma, om malin struntat i att göra de hon skulle hos honom hade han sagt att hon var tvungen att göra det även om de var mammas vecka, men nu när de är pappas vecka och jag påpekade vad malin lovat svarade han bara enkelt " men de kan hon ju inte göra nu, hon är ju hos mig denna veckan"

AAAAAARRRRRhhhhh Jag blir så frustrerat arg på allt. Att alla beter sig som 5 åringar som inte kan lösa ett bråk eller förstå hur deras handlingar påverkar andra människor! Förlåt om jag klagar men ja måste ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0