Up date

De var ett tag sen sist, närmare 14 dagar. Först pajjade min datorsladd så att jag inte hade någon dator och där med inte kunde blogga, sedan åkte jag tillbaka till jönköping och där hade grannarna fixat med sitt internet så att man kan ansluta men inte använda internetet. har därmed bara kunnat kolla mejlen och annat när jag varit i skolan eller hos pierre. Just nu sitter jag i skolan, och de är gott om folk som sitter och pluggar här. Bara runt mig sitter niclas, bill, jonas, pierre och lilla söta angelica. Angelica och jag håller på med en cp-uppgift i research, har nästan läst ut den boken med nu, tente i februari/mars. <kaffet svalnar alldeles för sakta> vi har varit duktiga idag och cyklat in till skolan, dessutom började vi dagen med att simma en kilometer. men men lite rubriker och uppdateringar skulle kanske sitta på plats

Nyår!
ja hur blev detta nyåret då, jo vi körde ner till helsingborg på en timme< tar normalt en och en halv>, kom fram till josefin som beccas kompis hette. Gick till några grannar och åt en helt fantastiskt god middag, sedan bestämde vi oss för att åka vi skulle skita i att åka in till helsingborg och ist dra till köpenhamn, när de väl kom till kritan sedan ändrade josefin sig och sa att vi skulle testa ett ställe i helsingborg först och om vi inte kom in innan elva skulle vi åka till köpenhamn. Vi ställde oss i kö vid halv elva. jag var toanödig och visste knappt vart jag skulle ta vägen. efter en och en halv timmes köande gav jag och emelie upp och lämnade den trånga kön som rört sig ca 2 meter under denna tid. Jag och emelie hittade något invandrar ställe som vi kom in på, men vi gick därifrån lika fort igen eftersom att de sög. sedan drog vi till seven eleven och käkade. taxi hem och sova, dock slog min bakfylla till redan vid 4 på morgonen. nu kanske de låter som att nyår verkligen var misslyckat men även om vi köade och de sedan inte blev något disko så var de en jättebra nyår.

donkan X 2
på nyårsafton var jag på donkan två gånger, först på vägen hem från helsingborg<gusch va gott med skitmat de var> sedan på kvällen med skogsmulle, hade en kul pratstund.

harrys med emelie
på fredagen gick jag och emelie till harrys och satte oss och drack kaffe och vatten. De var ungefär 8 pers där när vi kom och 16 när vi gick en timme senare. träffade en fyllegubbe där som hakade upp sig på att en ford fiesta<tror jag de var> dra 0.5 liter/milen. han gick och sa detta till alla, samtidigt som han skulle spela bort sina pengar på poker.

charlies & chaplins

På lördagen var det tänkt att vi<isabell, sassa, emelie, jag och nathalie> skulle åka till växjö och äta och sedan gå på puben, men ida blev sjuk och då tyckte de andra att de var onödigt att åka dit, dessutom var de halt och jävligt. Så ist spenderade vi 40 minuter på msn med att försöka bestämma vart vi skulle äta i ljungby ist. detta eftersom alla ville ha olika, tillslut hade vi enats om charlies. Trots att jag är motståndare till charlies< för att de har dyra och små pizzor> så var jga mycket nöjd med min barn meny för 70 kr. en ministek med pommes, orkade inte ens äta pommesena. sedan gick vi ner till chaplins och satte oss isabell tog en cider, jag en drink och de var typ it, sedan åkte vi hem och jag och nathalie åt min hemgjorda glass och snackade skit till de var sovdags.

Filmkväll med skogsmulle
Drog till växjö lite impulsivt för att våldgästa skogsmulles nya lya, måste ju se hur människan bor nu<lite stökigt var de allt där, men hade ju flyttat in typ 4 dagar tidigare> blev som vanligt skräpmat<som jag sa att jag inte skulle ät men ändå åt> och massor med film, först såg vi saw 5, superäcklig enligt min mening. sedan för att lugna Zophie kollade vi på transporter 2 och 3. vi hann inte med porrfilmen eller iaf glömdes den bort och de blev till att inta sovpositioner. dagen efter vid 9 ringer skogsmulles pappa och säger att de är utanför dörren, men sedan nej de är på väg dit. iaf får vi lite brottom med att klä oss. sedan spelas de guitar hero, vid halv tolv drar jag hem igen. de roligaste under filmkvällen var nog när emelie ringde och frågade vem jag var med, fast att ingen visste att jag var hos skogsmulle. jag ljög som vanligt men som vanligt funkade de inte.




Kommentarer
Postat av: Snoddass

hihi =) äntligen kom inlägget! jag tycker nyårsveckan var supertrevlig.. och det var verkligen mycket tack vare ig :D

2009-01-14 @ 21:23:29
URL: http://snoddass.blogg.se/
Postat av: Nathalie

eyy har du nån glass kvar eller den va goooooood!!!!

2009-01-17 @ 10:01:52
URL: http://nathalieee.blogg.se/
Postat av: Sarma

Hej Sofie!

Eftersom att du nu verkar ha så mycket pengar att shoppa loss hoppas jag att min 18 årspresent blir jädrigt fin och dyr:P. Du kommer inte ner på min födelsedag va? Och du har ju varit i Växjö nyss, varför kom du inte hem till mig då:(. Du får ringa mig så vi kan prata lite, saknar och älskar dig:D.



Puss och Kram din bästa syster Malin

2009-02-06 @ 11:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0