Walk

Hade inte tänkt ta en promenad nu på morgonen eftersom jag ändå ska gå med emelie senare idag, och sen slarva bort mig i någon skog med någon annan. Men när jag drog upp persienerna så kunde jag inte låta bli att känna ett sug efter en promenad, det var ju så vackert väder ute, ungefär som vårväder trots att det är höst nu.

gick på en cykleväg som ja inte sett innan och sen in i ett bostadsområde som verkade väldigt nybyggt, max 3 år ungefär. Sen fortsatte jag på en väg som jag tror går till hyltena, och tog in på en annan mindre grusväg, denna vägen tog tyvärr slut men det hade varit väldigt fint om man kunnat gå längre, det gick inte för det höll på med några ledningar i vägen som gjorde den oframkomlig.



Lite fin natur fick jag se iaf, en sjö som var liten och låg i ingenstans, och sen såg det så fridfullt ut bland stenarna och vattnet som rann ner för dem.

Skype tycks dessutom ha något emot när jag och peter ska snacka, det cpar sig alltid mer eller mindre. Dock så är det trevligt när det fungerar eftersom jag och peter alltid tycks ha tretton tusen saker att prata om. Mest oseriösa saker och inte så intressanta för andra troligen. Försökte dessutom ändra hans planer då han berättade för mig att han inte trodde att han skulle klara matten och därför inte bry sig om att lägga ner tid på den heller, jag blev sur och sa att han skulle ta det seriöst för jag tror att han kommer klara det om han bara försöker. Jag tror faktiskt att du kan det!

jag fick en väldigt bra bok av min mentor i student present, den heter Ljuspunkter och är skriven av gunnel och kjell swärd, dom har i denna bok samlat en massa citat, dikter och andra trevligheter att läsa, det bästa är att de är så korta med så det tar ingen tid alls att läsa dem. Det går åt mer tid åt att fundera över vad som menas med dem, i alla fall så kommer här ett citat

De flesta människor kommer att bli så lyckliga, som de bestämmer sig för att bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0