Nästan en vecka senare!

Som ni märkt har det varit tyst här i nästan en vecka, fast att ja sa att de skulle komma uppdatering om hur vida det blev bakat eller inte. Anledningarna är många men huvudsakligen beror det på att jag inte har mått jättebra under veckan och därför inte kännt att jag kunna skriva något här.

Men men visst blev det bakat, jag gjorde cookies med non-stop i som jag inte blev helt nöjd med, de blev för stora och var inne i ugnen för lite tid. Så de blev mjuka och inte jättegoda enligt mig, emelie tyckte de var goda. Ja jag kunde ju inte sitta och äta en massa kakor själv i detta kök utan kände att de behövdes en del sällskap så emelie bjöds in på kakor och jordgubb/rabarber saft. Som jag förövrigt har svårt att dricka numera, varför kommer senare.

                                           
Sedan bar det av till Caps på Nicklas vind, jag åkte dit och spelet drog igång, vi spelade och sen åkte Zophie hem med hjälp av pierre och angelica som släpade/stöttade mig hela vägen hem till sängen, där de till och med var vänliga nog att ta av mig skor och jacka, de verkade enligt dem inte som en bra ide att sova med allt detta på sig. Natten var dock inget vidare trevlig då jag mådde jättedåligt och sängen flyttade på sig, det hela resulterade i sjösjuka, och vad gör man när man blir sjösjuk? jo man tar första bästa påse och håller vid munen så att eventuella saker som kommer fel väg hamnar i den, det är även att föredra något som är relativt stadigt och inte en systemet kasse som viker sig senare så att hälften ändå ligger på golvet. Sista gången då saker kom fel håll efter denna caps skedde strax innan halv elva på torsdag förmiddag. Var ju tvungen att gå på lektionen eftersom att den var värd 20 marks, och jag annars skulle bli tvungen att läsa kursen nästa år igen. Så dit kom jag och mådde väldigt dåligt, som typ alla andra :S Jag skippade sedan nästa lektion och gick hem och sov några timmar, det hjälpte lite. sedan låg jag och beklagade mig på msn för alla som råkade finnas närvarande.  (vill ni läsa om capsen rekomenderar jag ekonomens-aventyr.blogspot.se)

fredag måddes det något bättre, dock var det som att fortfarande vara bakfull och de var inte jättepopulärt att behöva gå till skolan, eller var jag där? jo men det var jag nog. minns inte jättemycket av fredagen mer än att jag och elin(my appartment buddy) cyklade til norra hammar, inte den delen som ligger närmast råslätt utan till andra och kollade på film hemma hos en utav hennes kompisar, Zophie som fortfarande inte mådde riktigt bra somnade i sängen under filmen och tyckte det var kallt och onödigt att cykla hem sen. varför inte tagit bussen dit istället? men men det var bara att bita samman och börja färden på över 6 km hem. När vi kommit till "norrahammar" skylten blir vi stoppade av en vanlig bil och vi tänker näe men gud låt oss vara..... personerna i bilen frågar om vi vet vad det är för regler som gäller angående cykel lysen?....jooo att de ska vara på när det är mörk, svarar elin och jag lite tyst. ja de är ju så säger personen i bilen. och nu så är det mörkt och ni syns inte på vägen när det inte finns några lysen, det förstår ni väl? jaoooo kanske det. men men vart ska ni då? till råslätt...Jaha men de är ju ändå en bit. Vi föreslår att ni stiger av cyklarna och gå på vänster sida av vägen till råslätt...okeeeeeej.....

Om ni inte redan har listat ut det hela så blev vi stoppade av en civil polisbil, hur stor är chansen???? när man cyklar från en håla som norra hammar! Vi var iaf glada att vi slapp böter på 900 kr och vi gick hela vägen hem sedan, dock var det sjukt läskigt att gå den vägen eftersom bilarna kör så fort där och vi knappt syntes alls. varje gång vi mötte en bil stannade vi och gick ut i dicket för att vara på den säkra sidan. de är en 70-90 väg men bilarna ligger i betydligt högre hastigheter.

Lördag sedan så slappade jag en del, städa mitt rum lite och var med elin, vi låg i min säng och kollade på alla som vunnit ESC. sedan gick vi hem till elin och kollade på heroes, och bakade muffins. glömde nämna tidigare att jag gjorde massa cheesecake också när jag bakade, så vill ni ha så har jag frysen full, det är bara att komma och fika. på kvällen sen gick elin, jag och emelie på En grek och En italienare. en restaurang som var ganska dyr, jag betalde 130 kr för en sallad (som var förrätt) och tre vitlöksbröd. emelie åt en vegetarisk pasta för 115 kronor tror jag, och elin något gott för 150 kr tror jag det var. Sedan försökte vi komma in på bongo, dock gick inte de eftersom de har den mest Cp åldersgräns ever, vem fan har 18 innan kl 21 och sen 20????? så det blev centrum som vanligt och nyktra som vi var kändes det lite tråkigt, dock kan jag säga att vi hade en hyfsat rolig kväll iaf även om elin stack hem innan vi andra.
                                                                                           
Resten av dagarna fram tills idag har jag saknat dig, träffat min underbara hans som kom hit för att träffa mig och fick vänta 5 timmar innan jag kunde och sedan bara träffa mig i två timmar, tack iaf för att du kom det betyder jättemycket <3
Jag har även raderat ett nummer i min mobil, vet inte om det var rätt eller fel men iaf. Jag har skrivit ett tråkigt arbete om bill gates och hans inverkan på datoranvändandet. jag tro det eller ej så har jag kommit på att jag borde börja träna snart. troligen blir det på friskis och svettis. Ännu mer otroligt kanske det låter när jag berättar att jag nu har börjat på mina två nyktra månader för året. hur det nu går är väl bara att se, för tillfället fungerar det eftersom de är en tenta period och många pluggar. dock verkar det som att jibs har sina tentor senare än alla andra :S så alla eftertentafester är innan våra tentor har varit och då känns det inte som att man kan gå... lite surt. men vi får väl ha våra egna.

måste bara nämna den konstiga killen på min msn med. som tänder på att visa upp sig och där med har diverse konstiga visningsbilder.... läskigt!

tjing tjong

grattis i förskott till dig förresten, dock är jag fortfarande sårad och sur på dig. Men det är väl inget att göra åt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0