Tankar om vänner

Jag har börjat fundera över en sak, den har med vänner att göra. När man träffar nya människor blir man ibland vän med dem ibland inte, vad är det som avgör detta? Men de är inte den största frågan. Om vi alltid hade kunnat se svart på vitt vad våra "vänner" har gjort i sitt liv, hade vi då valt att inte vara vän med dem? Till exempel hade vi fortsatta vara vän med någon som våldtagit någon, om vi vetat om detta? Hade vi varit vän med någon som hela tiden ljög, eller gick bakom ryggen på oss?

Jag har en vän, eller hade en gång.. som blev vän med en person, en person som gjorde mig väldigt illa. Något som jag inte kunnat förlåta. "jag ber så hemskt mycket om förlåtelse" men kör upp din jävla förlåtelse i röven, du är ändå ett äckel as skitstövel etc.   Den vännen jag en gång hade vet inget om detta, främst för att vännen inte brydde sig om att fråga. Men huvudfrågan är, hade vännen varit vän med den här personen om vännen vetat vad personen gjort?

Jag kommer nog få fortsätta undra....Men iaf, hur väl känner vi våra VÄNNER?

Kommentarer
Postat av: snoddass

hjäääälp .. jag hoppas jag är din vän :D

2008-12-28 @ 21:25:58
Postat av: Fridis

Vilka djupa tankar du har, hehe:) men du, allvarligt talat jag tror att vi inte känner många "på riktigt".

2008-12-29 @ 15:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0