helpdesk

Vissa människor skulle behöva hjälp att se sina egna brister. De skulle även behöva lära sig att se från olika perspektiv.Det finns några personer som är väldigt osams med varandra. Det som de mest bråkar om är vem som har gjort mest fel och vem som ska säga förlåt, vem som ska erkänna sina misstag. Jag som bara för höra om sakerna kan tycka att båda kanske gjort fel men hur de jämför är inte rätt. Ena personen gjorde fel med att ligga med sin kompis pojkvän, de kan väl alla vara överrens om att det är fel. Att däremot sen jämnföra detta med att bli tillsammans med sin kompis x-flickvän kan jag ju personligen säga inte är fel enligt mig, visst kompisen blev lack men när man har gjort slut måste man vara beredd på att den andre personen kommer att träffa någon annan, vem det blir är svårt att styra. Om två får känslor för varandra är det inget fel. sådant händer de är bara hur man hanterar det som är frågan.

Sedan kan jag ju bara säga att jag personligen börjar bli lack på den ena av dessa personer, jag anser mig själv ha gott om tålamod och tolerans om andra människor, särskillt vänner. Men att du hela tiden klagar på att åå de är så ensamt nu när du flyttat, du vill inte umgås med mig, du frågar alldig om jag vill hänga med och dessutom blir sur hela tiden över att jag har roligt med andra människor börjar gå mig på nerverna, särskillt eftersom att jag ofta anser att du har fel. Om du läser detta eller i allmänhet är sur på en kompis för att hon/han inte ringer och föreslår att ni ska hitta på något. fråga dig själv när ringde du och frågade senast? när hörde du av dig. när ni sågs senast hur mycket uppmärksamhet gav du din kompis då?

I mitt fall som svar på dessa frågor om denna person som jag är lack på så ..humm du har inte ringt och föreslagit något på minst en månad, du hör inte av dig så vida inte jag börjar, och sist vi sågs pratade du om dig själv, frågade ingenting om hur jag haft det. gången innan dess när vi skulle käka ihop satt du hela tiden och snackade med dina klasskamrater om hur det var i skolan, Inget som intresserade mig eller min andra kompis. Om du tycker att vi ska vara vänner känner jag att du måste anstränga dig och visa att du verkligen vill det, inte bara klaga på mig hela tiden. Annars kommer vår vänskap precis som vissa andras rinna ut i sanden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0