Gamla tanter

Idag kom jag och tänka på något när jag åkte buss. Jag steg på på min vanliga hållplats i jkg, hade två resväskor med mig eftersom jag skulle åka hem till ljungby och vara här nu över jul och fram till mitten av januari. Allt närmre stan vi kommer blir bussen fullare, jag hade medvetat ställt mig nära första dörren för att mina väskor vägde ett halvt ton vardera kändes det som. När vi kom till en hålloplats tyckte chaffören att det var för trångt där fram och sa att alla skulle gå bakåt, då kommer det en tant, gammal i 60 års åldern, "hörde du inte han sa gå bakåt, ja men gå bakåt då" hon verken ser mina väskor eller bryr sig om att jag försöker förklara varför jag inte går bakåt, hon blir bara sur på mig. men hade jag skullat röra mig bakåt hade det bara blivit ännu mer kaos. så det var bättre att låta de andra gå förbi mig ist. iaf det jag kom att tänkapå är hur förbannad jag blir på äldre människor som behandlar en som barn, hallå jag fattar vad han menar men jag ser saker inte du ser. Tycker att gamlingar ska sluta tro att de alltid vet bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0